lørdag 17. september 2011

Votter, votter, votter


Jeg får til tovingen igjen!!
Blir så glad hver gang noe nytovet tas ut av vaskemaskinen,
og har passe størrelse!
Og altså IKKE har blitt til en steinhard klump..
Dermed har det endelig blitt noen tykke votter igjen.

Jeg har også hevet meg på nålefilting.
Fant tilfeldigvis en pakke med filtenåler på Husfliden her om dagen.
Jeg var der selvsagt i et heeelt annet ærend, men so what?
Det er en meget farlig butikk for meg,
jeg må alltid bare skynde meg i kassa og ut igjen,
ellers blir det både et langvarig "besøk" og en dyr affære. :p

Første forsøk:



Har filtet ett lite hjerte til, og selvsagt (noenlunde) tilsvarende på vott nummer 2.
Synes ikke det ble så aller verst til første gang å være.
Neste gang planlegger jeg før jeg starter.
Noen som sa ivrig? Jeg?
Skjønner ikke hva dere prater om....

Flere bilder kommer plutselig, kanskje jeg får samarbeidet med dagslyset i morgen?
Sliter "litt" med å få riktig lys/farge på bildene for tiden.

2 kommentarer:

  1. JIPPI! Toving er gøy! D gjelder å finne garnet som sammarbeider med deg og vaskemaskinen din..
    Elsker Øst/vest-landsgarn, uvenn med visse andre..
    Finfin nålefilting!

    SvarSlett
  2. Det er gøy, ja! Har jo tovet masse tidligere, men den vaskemaskinen vi har nå er visst skikkelig hardhendt. Tover dem på finvask!! 30 eller 40 grader, litt ettersom hvor mye jeg tover sammen. Østlandsgarnet er fint, men jeg blir så tørr på nevene av det.

    Nålefilting blir nok i alle fall finfin etterhvert. :p

    SvarSlett

Takk for at du gir tilbakemelding, det setter jeg pris på! :)