torsdag 15. september 2011

Bestemorruter! :)

Nå er det jo en stund siden jeg fikk teppet så ferdig som på bildene,
men har ikke kommet så langt at jeg har vist det fram.
Ser nok litt skjevt ut, men tipper det blir bra etter en vask og litt strekking.

Har brukt Mor Aase superwash og heklenål nr. 4.
Begynte med å lage vilkårlige lapper,
men endte opp med at jeg _som alltid_ ikke taklet det.
Måtte til med flere like lapper, ja!

Lurer på om jeg skal hekle noen omg med staver, før pyntekant,
har ikke bestemt meg ennå.
Tenkte i tilfelle å bruke farger.

2 kommentarer:

  1. Ble kjempefint!
    Hvis du lager en eller flere runder med stavgr blir kanten jevnere evt. en rad med fastmasker før pyntekanten.
    Jeg syr tråder for alle penga-skal bli ferdig med sirkel-i-kvadrat pleddet før jeg beg på noe annet.. SUKK.. Skal legge ut i løpet av helgen! Bastabom!

    SvarSlett
  2. Takk. :) Ja, tenkte at kanten blir penere, pluss at det kanskje blir en fin detalj?

    Jeg har heldigvis sydd inn alle trådene på selve rutene, mangler muligens på sammensyingen, men det er jo ikke mange tråder da. :) Lykke til med å feste tråder!

    SvarSlett

Takk for at du gir tilbakemelding, det setter jeg pris på! :)