fredag 16. september 2011

Blåbær!!

De siste ukene før skolestart plukket vi en god del blåbær. Jeg og barna var på blåbærtur litt oppi bergene her. Senere kom mamma til oss, da tok hun turer både med og uten de store barna - og kom tilbake med masse, masse bær. Vi satt og renset og laget syltetøy til sent på kvelden. :)

Måtte bake litt også:

Lekker farge på muffinsrøren, og muffinsene selvsagt?
Det synes i alle fall jeg!
Lilla ♥

Brukte masse bær, noe kjørte jeg skikkelig med mixmasteren,
til sist rørte jeg forsiktig inn hele bær.
De ble veldig gode, spesielt når de enda var varme.
Nammmmm!


Mitt første paiforsøk på mange år.
Oppskriften var nok litt rar,
så det hele endte med at bunnen ble for tynn,
og det lille som ble igjen strødde jeg bare på toppen.
Men men, en erfaring rikere ble jeg, og smaken var absolutt ikke verst.
Lune blåbær er jammen godt!

2 kommentarer:

Takk for at du gir tilbakemelding, det setter jeg pris på! :)