tirsdag 14. september 2010

På leting..

..etter inspirasjon. Det er så mye jeg har lyst til å lage og gjøre, men jeg trenger noe som gir meg den lille dytten for å komme i gang! Nå går altså tiden til å dykke inn i andre blogger, for å finne akkurat det rette prosjektet!

Noe av det jeg har lyst til å strikke;
Hudson hat, oppskrift finnes på Ravelry. Jeg ble inspirert av -alongen inne på tøybleier.no.
Teppe i havskummønster, inspirert fra flere steder, men oppskrift fant jeg i bloggen hønehuset.
Mitered Mittens fra Elisabeth Zimmermans Knitter's Almanac; inspirert av Meretes Monstermønster.
Noen små ullsokker, må bare bli enig med meg selv om hvilke.
Vest til lillemor.
Heldress til lillemor, en annen enn Pingvindressen. Hehe..
Votter til hele familien.
Pixielue til lillemor.

Syprosjekter;
Strikkepinneetui, mønster fra Pickles.

Uferdige prosjekter;
Pingvindress i Freestyle garn (dalegarn), begynte på en i str. 1 år. Den ble jeg ikke fornøyd med, og gikk på igjen med neste str.. For så å bli dørgende lei.. Jaja, må få den ferdig snart, slik at lillemor kan bruke den i vinter!
Uglevotter. Det mangler vel en vott, tror jeg, og to tomler - av fire røde uglevotter. Neste gang skal jeg sørge for å huske tommelen på vott nummer to, eller rekke opp, slik at jeg slipper å strikke fire.
Hmm.. Jeg har mer i denne kategorien, det er ikke fritt for det.. Må nok legge til litt når jeg orker å gå igjennom kassene.

Sommerens ferdige prosjekter;
5-6 bleiebukser i safirgarn. Jeg har fått dilla på fletter, derfor fikk flere av dem det. På en av dem holder jeg på å brodere et monsterfjes. Moro med maskesting! Bilder kommer!

Vurderer også å få skikkelig oversikt på garnlagret. Vel, det jeg klarer å finne da, etter flyttingen. Jeg er forøvrig ikke spesielt flink til å bruke av dette etterhvert ganske store lageret. Skal jeg starte på noe nytt, ender jeg som regel i garnbutikken.

Ser ut som jeg har nok å gjøre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du gir tilbakemelding, det setter jeg pris på! :)