fredag 17. september 2010

Høst!

Det jeg liker best med høsten, må være fargene.
Nå er det nesten ikke blader igjen på bjørka, men rogna er ennå flott. Enda rødere har den vært.
Høst er også en fin tid for tur, ikke svetter man bort, niste finner man på turen, og fargene er, som nevnt, flotte.
Høst er også innetid.
Hvem liker vel ikke å sitte trygt inne, med pledd over bena, strikketøy i hendene og kakao eller te i koppen (og snart i kroppen), mens høstens vinder uler rundt hushjørnet?
Jeg kjenner det klø i strikkefingrene!

Lenge, lenge har planene om et monster på pinnene, vært klare.
Men jeg har ikke klart å huske hvordan jeg strikket buksen høyere uten å få hull eller klumper.
Jeg så på mange metoder, men det ble ikke sånn som jeg ville ha det. Ei heller på denne buksa, som jeg til slutt bare måtte lage. Vurderte det dithen at jeg neppe ble å lage noe monster av det.
Men gjett hva - på neste vanlige bukse kom jeg på det igjen. Hehe, snakk om irritasjonsmoment!
Vel vel, etter å ha passet en liten venn en fredag, og sett hans kule monsterbukse,
var det ingen spørsmål lenger. Monsterbuksa fikk liv!
Den rare tunga tror jeg blir tatt bort igjen, må bare fundere meg frem til en annen løsning.
Det blir garantert flere monsterbukser, uten huller og med mindre munn!
God helg!

2 kommentarer:

  1. Ooo, monsterbukse, det har jeg også tenkt litt på å strikke. Den svarte streken inni munnen var litt forvirrende, men ellers var den kul! Akkurat nå har jeg ullbukse med mariusmønster på pinnene (igjen)... :-D

    SvarSlett
  2. Ja, den streken skal i alle fall bort. Hele tunga og, tenker jeg.

    Mariusmønster er fint, nå fikk jeg lyst til å strikke det også. *Sukk* Skorter ikke på fine mønster!

    SvarSlett

Takk for at du gir tilbakemelding, det setter jeg pris på! :)