lørdag 29. oktober 2011

Drømmer..

Vi har et ganske lite hus, og dertil drømmer om å bygge ut.. For en tid tilbake fant jeg et program på nett, og fikk konkretisert disse drømmene litt mer. Eksperimenterte litt med rødt og lilla, egentlig ganske kult? Savnet mulighet for å ha ulike vegger i et rom.

Et lite knippe bilder fra prosessen, fra stue/kjøkken:




Her ser man bedre at det finnes en huk, aka lesekrok/"bibliotek". Med åpen løsning synes jeg det er viktig med soner, så ikke alt blir bare kaos. Har vurdert mye att og fram om det er best å ha åpen eller lukket løsning, med tanke på støy, stekeos og muligheten for å bruke rommet til ulike aktiviteter. Slik det er per i dag, finnes det ikke dører i første etg., bortsett fra den ned til kjelleren og ytterdøren, men rommene er jo likevel delt inn og det både er og føles ganske trangt. Føler stadig sterkere behov for å få inn mere lyse ting. Hvite vegger, hvite skjenker og bokhyller + lamper er ikke nok. Drømmer om en noe lysere sofa, kanskje ikke så rart siden den vi har nå er en sort skinnsofa. (FATTER ikke hvordan vi kunne ønske oss det så veldig for bare få år siden???) Gråmelert stoffsofa høres ut som himmelen i mine ører. :) Men i en større stue ville jeg absolutt vurdert en mer knæsj farge!!! Evt. på en lenestol eller to. Jeg er så glad i farger: sterke, ganske rene farger. ♥ De må imidlertid komme i riktig dose!

Kjenner at jeg skal ta meg en ny runde i programmet snart, ettersom vi har endret litt på planene (les:drømmene). :)

2 kommentarer:

  1. moro å leke seg litt. Vi har en leilighet med åpen løsning. Vi er ikke plaget med matos, så jeg syns det funker fint. Når man har begrenset med plass er det fint å ikke ha så mange vegger og dører.
    Blir spennende å se hvilke drømmer du ender opp med.

    SvarSlett
  2. Bra å høre at du har god erfaring med åpen løsning. :) Når ting begynner å skje her, så lover jeg å fortelle mer om det. Kan fort bli flere drømmer lenge før den tid. Hihi..

    SvarSlett

Takk for at du gir tilbakemelding, det setter jeg pris på! :)