mandag 8. august 2011

Maria anbefaler

SKOGSTAD VINKELPINKEL BUKSE

Bilde og beskrivende tekst lånt fra mx


Elastiske seler - Glidelåsåpning i front - Elastikk i livet - Benavslutning med borrelåsjustering - Forsterkninger i baken, på kne og innside ben - Innvendig vindfôr nederst i bena - Avtagbar strikk under foten - Refleks nede på bena - Fòret med nettingfôr øverst i buksa, polyester nederst - Tapede
sømmer
Finnes i sort og navy
Str.1-6 år
PRIS: 299,-



En slik bukse kjøpte vi til (da) ettåringen i fjor vår. Hun hadde begynt å gå, men krøp enda endel, og lekte selvsagt på bakken. Vi er mye ute, og hadde ikke verdens beste sommer i fjor, buksa ble dermed brukt gjerne flere timer daglig. Den erstattet regntøy, fordi den er vanntett. Den er slitesterk. Man så knapt at den var brukt, da jeg hentet den fram igjen i sommer! Fordi vi ikke fant slike bukser her i byen lenger, brukte vi fjorårets helt til slutten av juli. Den fungerer fortsatt like bra!

Buksene er gode i str.. Jenta vår, som nå er 29 mnd., kan enda bruke str. 1 år! Den er nok litt kortere enn jeg foretrekker, men fungerer fint. Den var litt stor i fjor sommer. Vi kjøpte str. 3 år denne gangen, siden det ble så sent i sesongen før vi fikk tak i ny bukse. Den er selvsagt litt stor, men ettersom strammemulighetene er så gode, gjør det ingenting.

Det eneste minuset jeg kan komme med, er at slike bukser kanskje kan stramme over magen på noen barn. Min jente er slank, og får akkurat strikkede ullklær inni buksa (den i 1 år, 3 årsstr. er naturligvis mer romslig til henne). Hun klarer fint å bevege seg, men jeg ser for meg at litt rundere barn kan få det noe ubehagelig.

TIPS: Unngå å vaske yttertøy for ofte. Man kan impregnere på nytt, men tilsvarende fabrikkimpregnering er vanskelig å oppnå, er min erfaring.
Bruk aldri tøymykner når du vasker yttertøy.

Generelle råd: Prøv yttertøy på barnet før du kjøper, så langt det lar seg gjøre. Ikke alt passer alle barn. Dessuten får du da et bedre inntrykk av stramminger, halsåpning, hvor påkledningsvennlig de er, osv..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du gir tilbakemelding, det setter jeg pris på! :)