mandag 11. juli 2011

Pixie, pixie, pixie..

Fra jeg hørte om Pixielue første gang, til jeg bestemte meg for å strikke en, tok det ikke så lang tid, men jeg kom liksom aldri så langt.. Tror det må være flere år siden, faktisk? I alle fall - for noen få mnd. siden fikk jeg plutselig pixiedilla, og da ble det selvsagt ikke bare en. Tok jo bare 1-2 dager/kvelder å strikke! Jeg har modifisert oppskriften litt, ville ha en litt annerledes hals. Og dukkeluen er inspirert, ettersom det ikke fantes oppskrift til så små luer. Ellers har jeg sett på oppskriften til Tante Trude.





Dukkeluen er ikke så stor i forhold til de andre i str. 2 år. :)

Disse er i str. 1 og 2 år.


Farven lyver, luen er olivengrønn!






4 kommentarer:

  1. D kaller æ produksjon! =)
    Kjempekjekke luer.
    E d gaver eller skal lillemor ha ny lue i bhg`n hver dag i vinter?? ;)

    SvarSlett
  2. :D
    Den mørk lilla med grønne striper og den siste rosa/lilla er Lillemor sine, resten blir nok gaver. Det var liksom ikke så viktig hvem de var til, bare jeg fikk strikke sånne luer. ;)Ble kvitt litt rester, og måtte selvsagt ha litt nytt garn. SÅNT kan da forsvares når man bruker det? (Selv om man ikke har noen mottaker enda... *pliiiiiis*)

    SvarSlett
  3. Takk. :) Har nok ikke eplabutikk, ennå i alle fall. Oppskriften er heller ikke min (utgangspunktet that is), så jeg tror ikke det er helt greit å selge..

    SvarSlett

Takk for at du gir tilbakemelding, det setter jeg pris på! :)