fredag 18. mai 2012

Strikkeplaner!

Det er vel på tide å tenke på julegaver igjen? Derfor legger jeg ut en liste over ting jeg har lyst til å strikke, så får vi se hva jeg ender opp med.


Gaver:
Skjeve sokker
Cupcakelue Har strikket mange allerede, men det er jo så moro!
Kari Traa-inspirerte luer. Både den rillestrikkede og den med effektstriper.
Fornicating deer-luer. De var visst pop. ;) På Ravelry finnes selve elgmønsteret. I Norge heter det Lykke i skogen. Mønsteret på det ligger her.

Torpevotter, kanskje med "napping"?

Mer kommer. ;)

Til meg og barna mine:
I♥U sett fra Pickles til lillemor.
I♥ME genser fra Pickles, til meg selv.
Voks med barnejakke og evt. resten av Topp-til-tå-settet fra Pickles.
Odelsdrakten Litt usikker på om armene mine tåler det, men lillemor skulle absolutt hatt en sånn. Ikke sant? ;) Kanskje mamma forbarmer seg over meg, hvis jeg starter på den, og finner ut at det ikke går?
Bolero fra Pickles, til meg selv?
Drops sokker med mønster.
Mamma planlegger å strikke til minste- og eldstetøtta mi, for mellomste har alt fått en genser i vinter.
Eldste vil ha rundfelt Mariusgenser i sort bunnfarge, hvitt på mønsteret, og så ender vi nok på grå kant oppe. Finnes i dette heftet: Sandnes garn Klassikere tema 15 Voksne 2011
Modell 11
Bilde lånt fra Sandnes garn
Minstemor vil ha gråtasskjole eller genser, må se hva vi ender på. Hun eeeelsker kjoler, farger, og kjøretøy - gråtassplaggene er perfekte for henne!
Bilde lånt fra Dale garn

Hekle vil jeg også: Nøkkelringer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du gir tilbakemelding, det setter jeg pris på! :)