lørdag 11. desember 2010

Små gleder..

Jeg leter etter lyspunkt.
Mange av dem får jeg fra barna mine. ♥
Andre gleder kan komme av de mest banale ting.
Her er noe av det som har gitt meg et lite lys i mørketiden.

Min kjære så nok litt rart på meg,
da jeg fikk et stort glis om munnen ved synet av disse svampene i butikken.
De har spreke farger, jo!
Jeg blir glad av å bruke dem også, så bonusen er 10-doblet!

Dette synet møtte meg etter å ha tatt inn vogna med lillemor i en kald dag.
Hele vogna var dekket av snøkrystaller,
nydelig!
På selve vogna rakk det å smelte på bare få sekunder.

Neglelakk kan vel gjøre nesten hvilken som helst jente glad?
Disse blir små venninnegaver fra jentene.

For et par uker siden kom det mye snø,
og med kaldt vær og fint lite vind ble det så vakkert, så vakkert! 

Dette er tatt første søndag i advent,
på vei hjem fra juletretenning.

Her kan man se mønsteret i Issy-lampa,
lovte jo å ta bedre bilde.
Liker den så godt! ♥

Det var ikke så lett å ta ett bra bilde av adventslysene,
men et inntrykk kan det jo likevel gi.
Har gjort det veldig enkelt i år,
men synes ikke det ble så aller verst.
Engelen laget jeg det første året jeg jobbet i barnehage,
en slags prototype,
før barna fikk lage sine egne versjoner.
Synes den er litt søt, så den har fått bli!
Englene til høyre har fått flytte til vinduskarmen,
de passet bedre der.
Lillemor har lagt sin elsk på den minste,
 for den klinger når hun rister litt på den.
Hun kan leke lenge med den.

4 kommentarer:

  1. Det var et nydelig innlegg og noen nydelige adventslys! Og hurra for liv på bloggen din! Jeg blir så imponert over alle tingene du rekker å sy og strikke og rette!

    SvarSlett
  2. Så fine bilder :D

    SvarSlett
  3. For et koselig innlegg! Jeg liker å lese om at andre finner "de små ting" i livet som en kan glede seg over! :)

    SvarSlett

Takk for at du gir tilbakemelding, det setter jeg pris på! :)