mandag 4. juni 2012

Tunika

Små prinsesser vil gjerne gå i kjole ofte, veldig ofte. Da kan det forsvares å ha mange av dem, synes dere ikke? Lillemor elsker kjolene sine, og har veldig bestemte meninger om hvilken hun vil ha på fra dag til dag. ;)

Jeg er ingen fan av å strikke mønster, ei heller å følge ferdige oppskrifter til punkt og prikke. Derfor er jeg ganske så stolt over meg selv, som både satte i gang og gjorde meg FERDIG med et sånt prosjekt! Tunikaen er i str. 4 år, og oppskriften fant jeg i Familien. Strikket i Rubin. :) Jeg ble ikke helt fornøyd med halsåpningen, synes den er videste laget. Mistenkte det på forhånd, men måtte jo prøve. Skal rekke opp fellingen og en rille eller to, felle ned til 80 masker (er 100 nå) og strikke et par riller før jeg feller enda en gang. Håper at det blir passelig da, og ikke for trangt...


Underveis
Før halsen ble ordnet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du gir tilbakemelding, det setter jeg pris på! :)