torsdag 12. mai 2011

Strikke, strikke..

Siden sist har jeg strikket litt. Genseren til buksa i regnbuefarger er ferdig.
1 lite teppe i havskummønster.
Om det blir til dukkene eller prematuravd. får vi se på.
Det har blitt 4 pixieluer, 3 i str. 2 år og 1 til dukken.
1 vest i str. 2-3 år.
Jeg har såvidt startet opp igjen på flettestrømpebuksene.

Jeg har også fått pakke fra stoff og stil,
med flere farger fleece og litt annet.
Sydde matchende stjernelue til 2-åringens regntøy, i nytt luemønster.
Den lua ble dessverre litt stor, men jeg syr bare ei ny.

Først må jeg prøve å fikse symaskinen,
og det kjenner jeg at er skikkelig, skikkelig tiltak.
Jeg blir så frustrert og lei meg hver eneste gang jeg setter meg foran den.
Jeg elsker å sy, men når maskinen ikke gjør sin del,
så blir det ikke så gøy som det burde være.

PS. Bilder kommer! :)

2 kommentarer:

  1. Takk for koselig kommentar "hjemme hos meg" :)

    Håper du får fiksa symaskina - det er sykt irriterende når det ikke funker, jeg kjenner absolutt til det problemet.

    Ha en deilig vårkveld!

    SvarSlett
  2. Selv takk! :)

    Jeg fikk faktisk symaskinen til, og det var nesten bare en fryd å sy denne gangen (at klokken ble midt på natten sier vi ikke så mye om). :D Den trengte litt olje her og der, og justering av undertråden - det har jeg visst hele tiden, men ikke skjønt hvordan man gjør. Noe så latterlig enkelt da, når jeg først fant ut av det.. ("Banker" meg selv litt for ikke å ha googlet det..)

    SvarSlett

Takk for at du gir tilbakemelding, det setter jeg pris på! :)