lørdag 11. desember 2010

Stille før stormen

Det har vært mistenkelig stille i bloggen min en tid nå.
Jeg har hatt mye å henge fingrene i, på flere plan.
Barn, sykdom, julegaver, strikking, søm, bakst, jobbsøk og jobbintervju er bare noe av det.

Jeg har fått gjort noen reparasjoner og endringer, synes det er så godt når ting blir brukandes igjen!

Denne rødnisseluen strikket jeg til jul for ca. 6 år siden!
Den gangen ordnet jeg med knappelukning, siden eldstejenta mi ikke greide å knyte luer selv.
Etterhvert ble knappehullet både ødelagt og reparert, og til slutt knakk festet til knappen.
Brettekanten hadde også en lei tendens til å vippe ned i øynene.
Nå har jeg strikket nye snorer, og brodert en liten pyntesøm for å feste kanten.
Valgte å jobbe ut fra det som allerede var, og er godt fornøyd med det. 
Har brukt flerfarget Smartgarn til reparasjonen.
Luen forøvrig er strikket i Vamsegarn.

For et par uker siden bestilte jeg noen par med votter fra Danmark.
De var så billige at jeg ikke kunne la være!
Nettbutikken er kjent for sin gode og raske service.
Velg varekatalog oppe til venstre, outlet, og barn vinterovertøj, for å finne slike votter.
I fjor bestilte jeg Mikkline vinterdress til 1-åringen, til den nette sum av 150 danske kroner.

Da pakken kom denne gangen viste det seg at en av vottene hadde en åpning i sømmen.
Jeg tok bilde, og sendte mail til butikken.
Kort tid etter fikk jeg mail om at de sendte nye.
De gamle fikk vi beholde!
Dermed satte jeg i gang med reparasjon, det tok ikke mange minuttene.
Votten er god som ny, og jenta mi knallfornøyd med å ha TO par varme, gode votter!
Og mor er selvsagt også fornøyd!

En tidligere kollega ga meg en vanskelig oppgave i høst.
Hun visste at jeg syr litt, og ville at jeg skulle hjelpe henne med en kjole.
Jeg må innrømme at det tok sin tid før jeg torde å berøre kjolen med symaskinen!

Før: Kjolen var for vid rundt oppe, og litt for lang i stroppene.
Her kan man se forskjellen i vidden før og etter.

Her har jeg tatt inn på vidden på begge sidene.

Til sist sydde jeg et skrått innstikk på hver side av utringningen bak,
for å få vekk bulene og gjøre stroppene litt kortere.
Resultatet er ikke helt perfekt,
og det ga jeg klar beskjed til mottakeren om at var over mine evner.
Håper selvfølgelig at hun blir noenlunde fornøyd likevel!
Veldig spent på om den vil passe! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du gir tilbakemelding, det setter jeg pris på! :)